Termin szkolenia : trwa nabór chętnych
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, zostanie podjęta decyzja o formie przeprowadzenia kursu (zdalna bądź stacjonarna).
Prowadzenie: mgr Ewa Żmich
Regionalne Centrum Edukacji zaprasza terapeutów i nauczycieli
na III- stopniowy kurs w zakresie Terapii behawioralnej pt.
Terapia behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi
Cele nauczania:
- Przybliżenie zagadnień związanych z problematyką terapii osób z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi oraz ich rodzin;
- Orientacja w teoretycznych podstawach terapii behawioralnej w powiązaniu z praktyką;
- Nabycie przez słuchaczy wiedzy, umiejętności i kompetencji do prowadzenia terapii metodą behawioralną z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi.
- Umożliwienie słuchaczom konsultacji w zakresie prowadzenia terapii metodą behawioralną z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, pod superwizją specjalistów z Centrum Terapii EGEO w Bydgoszczy,
- Kreowanie pożądanych postaw wobec osób z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi.
Program III-stopniowego kursu doskonalącego w zakresie
TERAPII BEHAWIORALNEJ W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ
Z AUTYZMEM I Z ZABURZENIAMI POKREWNYMI
I stopień:
- Prezentacja organizacji pracy terapeutycznej w ośrodkach terapii behawioralnej na przykładzie Ośrodka Rewalidacyjno – Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Bydgoszczy
- Procesy uczenia się oparte na warunkowaniu.
- Diagnostyka różnicowa spektrum autyzmu.
- Przyczyny i koncepcje teoretyczne autyzmu.
- Charakterystyka behawioralna osób ze spektrum autyzmu
- Teorie behawioralne w ujęciu zaburzeń autystycznych.
- Przedstawienie podstawowych zalet stosowania terapii behawioralnej w pracy z dziećmi autystycznymi.
- Terapia behawioralna w porównaniu do innych metod edukacyjnych i terapeutycznych
- Wprowadzenie do terapii behawioralnej osób z autyzmem
- Wzmocnienia w terapii behawioralnej.
- Podpowiedzi w terapii behawioralnej.
II stopień:
- Wczesna interwencja behawioralna.
- Podstawowe techniki behawioralne w nauczaniu dzieci ze spektrum autyzmu.
- Generalizacja i utrzymanie efektów terapii w czasie.
- Ocena funkcjonalna i strategie dotyczące zachowań niepożądanych.
- Pierwsze kroki w terapii – nauka podstawowych poleceń
- Praca własna
III stopień:
- Omówienie problemów związanych z edukacją / terapią dzieci z autyzmem z zastosowaniem poznanych reguł i procedur.
- Rozwijanie umiejętności komunikacji społecznej u osób ze spektrum autyzmu.
- Jak nauczyć dziecko z autyzmem zabawy? – Organizowanie czasu wolnego, a także podejmowanie zabaw interakcyjnych.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych osób ze spektrum autyzmu.
- Integracja oraz etapy wprowadzenie dziecka z autyzmem do grupy rówieśniczej.
- Efektywne programy nauczania (IPET) zgodne z podejściem behawioralnym.
- Rejestracja – dokumentowanie przebiegu terapii.
- Trening umiejętności społecznych + integracja dzieci z autyzmem w środowisku rówieśniczym.
- Współpraca rodziny i szkoły oraz współczesne problemy rodziny dziecka autystycznego.
- Praca własna.
Miejsce szkolenia: Centrum Terapii EGEO w Bydgoszczy,
ul. K. Szajnochy 2 , piętro III sala nr 303
Zajęcia w piątek w godz. 16:00-20:00, sobotę 9:00-18:00, niedzielę 9:00-17:00 zgłoszenia; poprzez formularz zgłoszeniowy do pobrania w zakładce kursy doskonalące, e:mail- podając imię, nazwisko, adres, telefon do kontaktu lub telefonicznie.
cena: 1000,00 zł
czas trwania: 50godz. o uczestnictwie w kursie decyduje kolejność wpłaty zaliczki w wysokości 100,00 zł. lub całości opłaty na konto
czas trwania: 50godz. o uczestnictwie w kursie decyduje kolejność wpłaty zaliczki w wysokości 100,00 zł. lub całości opłaty na konto
REGIONALNE CENTRUM EDUKACJI W BYDGOSZCZY
mBank S.A. Nr konta: 48 1140 2017 0000 4502 0814 8803