NOWOŚĆ!!! Integracja sensoryczna- Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami układu przedsionkowego (układ równowagi) i układu proprioceptywnego (układ czucia głębokiego) oraz z zaburzeniami zmysłów wzroku, słuchu, smaku, węchu oraz dotyku” w ramach warsztatów doskonalących na bazie metody integracji sensorycznej

NOWOŚĆ!!! Kurs na bazie metod integracji sensorycznej organizowany do tej pory w ramach 3 bloków warsztatów od teraz będzie realizowany jako całość w ramach dwóch spotkań (dwa weekendy).
Termin kursu:   trakcie ustalania.

 

Niepubliczne Studium Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaprasza na kurs doskonalący

formularz zgłoszenia na kurs
Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami układu przedsionkowego (układ równowagi) i układu proprioceptywnego (układ czucia głębokiego) oraz z zaburzeniami zmysłów wzroku, słuchu, smaku, węchu i dotyku”
ilość godzin: 40 godz.
prowadzenie: mgr Joanna Wardacka
W programie:

1. Wprowadzenie do metody integracji sensorycznej.

2. Objawy, które mogą świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej.

3. Układ przedsionkowy i proprioceptywny:

  • Anatomia i fizjologia układu przedsionkowego i proprioceptywnego.
  • Rola układu przedsionkowego i proprioceptywnego.
  • Przyczyny zaburzeń układu przedsionkowego i proprioceptywnego.
  • Zaburzenia układu przedsionkowego i proprioceptywnego.
  • Objawy zaburzeń modulacji układu przedsionkowego i proprioceptywnego.
  • Wpływ układu przedsionkowego i proprioceptywnego na rozwój ruchowy i odruchowy dziecka.
  • Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami układu przedsionkowego i proprioceptywnego.

4. Zmysł wzroku:

  • Neurofizjologia układu wzrokowego
  • Rodzaje ruchów oczu i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka
  • Właściwości percepcji wzrokowej mające znaczenie dla rozwoju zdolności uczenia się
  • Zaburzenia integracji sensorycznej w zakresie zmysłu wzroku
  • Wskazówki do pracy z dzieckiem z zaburzonym systemem wzrokowym
  • Ćwiczenia wspomagające sprawne działanie funkcji wzrokowych
  • Pomoce i zabawki stymulujące ruchy gałek ocznych

5. Zmysł słuchu

  • Podstawy fizjologii układu słuchowego
  • Zaburzenia integracji sensorycznej w zakresie układu słuchowego
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
  • Zabawy i ćwiczenia stymulujące funkcje słuchowe
  • Wskazówki do pracy z dzieckiem z zaburzonym systemem słuchowym
  • „Muzyczna apteczka”

6. Zmysł smaku i węchu

  • Znaczenie zmysłu smaku i węchu w funkcjonowaniu dziecka
  • Zaburzenia integracji sensorycznej w zakresie zmysłu smaku i węchu
  • Zabawy stymulujące zmysł smaku i węchu

7. Zmysł dotyku

 

  • Czym jest dotyk
  • Znaczenie dotyku w rozwoju człowieka
  • Zaburzenia odbierania i przetwarzania bodźców dotykowych (nadwrażliwość, podwrażliwość)
  • Zabawy rozwijające zmysł dotyku w szkole i w domu

8. Przyjazne środowisko dla dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej

 

Cena: 770PLN za 40 godz. warsztat na bazie Metody Integracji Sensorycznej