Terapia behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi

Termin :  24.11.-26.11.2017 cz.I,  08.12.-10.12.2017 cz. II
                                      
 Prowadzenie: Ewa Żmich

 

 

zajęcia w piątek w godz. 16,00-20,00, sobotę 9-18,00, niedzielę 9,00-17,00 zgłoszenia; poprzez formularz zgłoszeniowy do pobrania w zakładce kursy doskonalące, e:mail- podając imię, nazwisko, adres, telefon do kontaktu lub telefonicznie.
cena: 800,00 zł
czas trwania:
50godz.                                                                                                                                               o uczestnictwie w kursie decyduje kolejność wpłaty zaliczki w wysokości 100,00 zł. lub całości opłaty na konto

 REGIONALNE  CENTRUM  EDUKACJI W BYDGOSZCZY

mBank S.A.  Nr konta:       48 1140 2017 0000 4502 0814 8803

Cele nauczania:

  • Przybliżenie zagadnień związanych z problematyką terapii osób z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi oraz ich rodzin;
  • Orientacja w teoretycznych podstawach terapii behawioralnej w powiązaniu z praktyką;
  • Nabycie przez słuchaczy wiedzy, umiejętności i kompetencji do prowadzenia terapii metodą behawioralną z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi.
  • Umożliwienie słuchaczom konsultacji w zakresie prowadzenia terapii metodą behawioralną z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, pod superwizją specjalistów z Centrum Terapii EGEO w Bydgoszczy,
  • Kreowanie pożądanych postaw wobec osób z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi.

Program III-stopniowego kursu doskonalącego w zakresie

TERAPII BEHAWIORALNEJ W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

Z AUTYZMEM I Z ZABURZENIAMI POKREWNYMI

I stopień:

  1. Prezentacja organizacji pracy terapeutycznej w ośrodkach terapii behawioralnej na przykładzie Ośrodka Rewalidacyjno – Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Bydgoszczy
  2. Procesy uczenia się oparte na warunkowaniu.
  3. Diagnostyka różnicowa spektrum autyzmu.
  4. Przyczyny i koncepcje teoretyczne autyzmu.
  5. Charakterystyka behawioralna osób ze spektrum autyzmu
  6. Teorie behawioralne w ujęciu zaburzeń autystycznych.
  7. Przedstawienie podstawowych zalet stosowania terapii behawioralnej w pracy z dziećmi autystycznymi.
  8. Terapia behawioralna w porównaniu do innych metod edukacyjnych i terapeutycznych
  9. Wprowadzenie do terapii behawioralnej osób z autyzmem
  10. Wzmocnienia w terapii behawioralnej.
  11. Podpowiedzi w terapii behawioralnej.

II stopień:

  1. Wczesna interwencja behawioralna.
  2. Podstawowe techniki behawioralne w nauczaniu dzieci ze spektrum autyzmu.
  3. Generalizacja i utrzymanie efektów terapii w czasie.
  4. Ocena funkcjonalna i strategie dotyczące zachowań niepożądanych.
  5. Pierwsze kroki w terapii – nauka podstawowych poleceń
  6. Praca własna

III stopień:

  1. Omówienie problemów związanych z edukacją / terapią dzieci z autyzmem z zastosowaniem poznanych reguł i procedur.
  2. Rozwijanie umiejętności komunikacji społecznej u osób ze spektrum autyzmu.
  3. Jak nauczyć dziecko z autyzmem zabawy? – Organizowanie czasu wolnego, a także podejmowanie zabaw interakcyjnych.
  4. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych osób ze spektrum autyzmu.
  5. Integracja oraz etapy wprowadzenie dziecka z autyzmem do grupy rówieśniczej.
  6. Efektywne programy nauczania (IPET) zgodne z podejściem behawioralnym.
  7. Rejestracja – dokumentowanie przebiegu terapii.
  8. Trening umiejętności społecznych + integracja dzieci z autyzmem w środowisku rówieśniczym.
  9. Współpraca rodziny i szkoły oraz współczesne problemy rodziny dziecka autystycznego.
  10. Praca własna.