Rozwijanie umiejętności społecznych jest podstawą oddziaływań terapeutycznych w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, a w szczególności z Zespołem Aspergera, czy z autyzmem wysokofunkcjonującym (HFA).
Do najistotniejszych celów Trening Umiejętności Społecznych należą:
- rozpoznanie problemów w zakresie umiejętności społecznych u uczestników zajęć,
- uświadomienie sobie przez dzieci i młodzież, że wykorzystywany przez nich na co dzień zakres zachowań społecznych jest dość ograniczony,
- pobudzenie u uczestników motywacji do poszerzania repertuaru zachowań społecznych,
- zmiana zachowań na bardziej efektywne społecznie,
- przenoszenie uczonych umiejętności na sytuacje codzienne.
Program terapii przewiduje naukę następujących umiejętności społecznych:
- zawierania znajomości,
- słuchania,
- zadawania pytań,
- odmawiania,
- inicjowania rozmowy,
- dyskutowania,
- reagowania w sposób akceptowany społecznie na krytykę,
- wyrażania krytyki,
- radzenia sobie z uczuciami (rozróżniania uczuć, wyrażania gniewu, rozczarowania, mówienia komplementów…).
Szkolenie na bazie Treningu Umiejętności Społecznych Goldsteina pozwala nauczycielom i terapeutom na efektywną pracę nad rozwojem w/w umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera
Podstawową metodą wykorzystywaną podczas terapii jest Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina.
czas trwania: 15 godz. o uczestnictwie w kursie decyduje kolejność wpłaty zaliczki w wysokości 100,00 zł. lub całości opłaty na konto
REGIONALNE CENTRUM EDUKACJI W BYDGOSZCZY
mBank S.A. Nr konta: 48 1140 2017 0000 4502 0814 8803